Celem pierwszego przyjścia Chrystusa było ogłoszenie powołania, którego zwycięzcy otrzymają zmartwychwstanie do Boskiej natury i zasiądą razem z Panem na tronach chwały, aby sądzić (poddać reformie do stanu doskonałości) zmartwychwstałą ludzkość. Celem drugiego przyjścia będzie usunięcie obecnego porządku światowego - obecnych królestw - aby na jego gruzach ustanowić obiecane królestwo Boże, aby modlitwa "przyjdź królestwo Twoje" spełniła się dla całej ludzkości. Ustanawianie nowego światowego porządku odbędzie się w trzech etapach, które noszą Biblijne nazwy: paruzja, apokalipsa, epifania. Rozpoczęcie dwóch pierwszych etapów będzie miało związek z objawieniem się "znaku Syna Człowieczego". Pierwsze przyjście Jezusa - jego narodzenie się z Marii jako człowieka ('syna człowieczego') - zostało obwieszczone światu za pomocą znaku - jasno świecącego obiektu niebieskiego (gwiazdy?). Tak też stanie się przy drugim przyjściu. Tym razem jasno świecącym znakiem Syna Człowieczego będzie dużych rozmiarów asteroida, która będzie przelatywać w bardzo bliskiej odległości od ziemi i dlatego dla nas widoczna będzie niczym spadająca gwiazda. Odległość od ziemi będzie tak mała, że ziemskie pole magnetyczne zaburzy trajektorię lotu asteroidy w taki sposób, że podczas jej kolejnego przelotu dojdzie do zderzenia z naszą planetą.
Paruzja (niewidzialna obecność Chrystusa) rozpocznie się po pierwszym przelocie asteroidy. Naukowcy odkryją, że nastąpiła zmiana jej trajektorii lotu, wskutek czego ziemia znalazła się na kursie kolizyjnym. Wydostanie się tej informacji do opinii publicznej spowoduje ogólnoświatowy lament i chaos, jakiego ludzkość dotąd nie doświadczyła w swojej historii. Apokalipsa rozpocznie się, kiedy podczas drugiego przelotu dojdzie do zderzenia z ziemią. Ze względu na rozmiar asteroidy, zderzenie będzie miało siłę wybuchu wielu bomb atomowych. Spowoduje trzęsienia ziemi, tsunami, deszcz ognistych meteorytów, a w niebo wzbije się taka ilość dymu i popiołu, która na pięć miesięcy przesłoni niebo. Przestaną funkcjonować wszelkie systemy oparte na nowoczesnych technologiach, co uczyni całkowicie bezbronnym Izraela - Boski naród wybrany, obecnie oddalony od przymierza ze swoim Bogiem, otoczony przez narody, które życzą mu śmierci. Warunki apokalipsy będą jedyną w swoim rodzaju okazją, aby efektywnie usunąć Izraela z powierzchni ziemi. Kiedy sąsiedzi zaatakują, rozegra się Biblijny Armagedon, który de facto będzie drugim holokaustem narodu żydowskiego.
Kiedy sprawy przybiorą beznadziejny obrót, resztka Żydów będzie wołać do Boga i On ich wysłucha. Najeźdźcy zostaną zniszczeni, a uratowany naród nawróci się do swojego Boga i będzie pierwszym spośród narodów, który obejmie władza królestwa Chrystusa na ziemi. Rozpocznie się czas błogosławieństw. Okoliczne narody, poobijane doświadczeniami paruzji i apokalipsy, będą dowiadywać się o źródło dobrobytu Izraela i jego śladem będą nawracać się do Boga. Rozpocznie się epifania - trzeci etap powrotu Chrystusa, w którym duch Pański wylany będzie na wszelkie ciało i rozpocznie się sąd ludzkości - proces reformy człowieka do stanu doskonałości na obraz Jezusa Chrystusa. Rozpocznie się powszechne zmartwychwstanie. Do życia powracać będą zmarli, aby także w tym procesie reformy wziąć udział. Izrael - nawrócony Boży naród wybrany - będzie ziemskim przewodem udzielania błogosławieństw. Jerozolima będzie ziemskim ośrodkiem władzy i stanowienia prawa. Otwarta zostanie "droga święta", którą w przeciwieństwie do wąskiej drogi poświęcenia wieku Ewangelii, każdy będzie mógł podążać, aby osiągnąć Chrystusową doskonałość.
Powiązane tematy:
- wykłady tematyczne: Żniwo wieku Ewangelii; Dwa uderzenia Jordanu i rozdzielenie Eliasza i Elizeusza. Interpretacja 2 Krl. 2:8-14; Paruzja - apokalipsa - epifania, czyli rzecz o drugim przyjściu Chrystusa; Epifania - Biblijne znaczenie objawienia Chrystusa; Sąd ludzkości; Wizja dwóch świadków. Interpretacja Obj. 11
- komentarze rozszerzone: 1 Krl. 19:9-12, Dn. 8:14, Iz. 35:8-10, Mt. 24:23-31, Mt. 24:32-35, Mt. 24:36-44, Łk. 17:28-37
- komentarze proste: 1 Krl. 19:9-12, Dn. 8:14, Mt. 24:23-28, Mt. 24:29-31, Mt. 24:32-35, Mt. 24:36-44, Łk. 17:28-37